الجديد

الوحدة الثالثة | المشروع Project - ميقا قول 6 Maga Goal

 { المشروع السابق }

صفحة 46

1. Work in pairs/groups. Research 2 or 3 cosmetic products, such as a shampoo, conditioner, skin cream, lotion, etc., and collect information about their:

1. اعمل بشكل ثنائي / أو في مجموعات. ابحث عن 2 أو 3 من منتجات التجميل، مثل الشامبو والبلسم وكريم البشرة والغسول وما إلى ذلك ، واجمع معلومات حول:

• ingredients  مكونات

• testing  اختبارات

• purpose  هدف

• promotion   ترويج


2. Study the promotional material you have discovered, e.g. leaflet, prospectus, website, poster, etc., and find out what the product claims to do. For example, a shampoo might claim to remove dandruff miraculously after a few uses. Does it?

 ادرس المواد الترويجية التي اكتشفتها، على سبيل المثال المنشور،النشرة الإعلامية، الموقع الإلكتروني، الملصق، وما إلى ذلك، واكتشف ما يدعي المنتج القيام به. على سبيل المثال، قد يدعي الشامبو أنه يزيل قشرة الرأس بأعجوبة بعد استخدامات قليلة. هل هو كذلك؟


3. Find out if the claim is true or not. Ask people and search for information on the Internet.

3. اكتشف ما إذا كانت المطالبة صحيحة أم لا. اسأل الناس وابحث عن المعلومات على الإنترنت.


4. Use the chart to make notes. Then use your notes to design and prepare a poster presentation. Remember to use photos or illustrations.

4. استخدم الرسم البياني لتدوين الملاحظات. ثم استخدم ملاحظاتك لتصميم وإعداد عرض ملصق. تذكر استخدام الصور أو الرسوم التوضيحية.


5. Try to find out which products the product in question is competing against in the market. Collect information about them.

5. حاول معرفة المنتجات التي ينافسها المنتج المعني في السوق. اجمع المعلومات عنها.


6. Share parts of your presentation within your group. Present in class.

6. شارك أجزاء من العرض التقديمي داخل مجموعتك. حاضر في الفصل.


Allow 5 minutes for questions and answers after each presentation

خصص 5 دقائق للأسئلة والأجوبة بعد كل عرض تقديمي



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-